Czyszczenie układów paliwowych Jet Clean Tronic
Jet Clean Tronic to urządzenie służące do czyszczenia układów paliwowych we wszystkich silnikach benzynowych i diesla za pośrednictwem specjalnych płynów Benzin System Cleaner i Diesel System Cleaner.
Table of Contents
Skuteczne czyszczenie silnika dzięki Jet Clean Tronic II
Współczesne jednostki napędowe mają coraz mniejszą pojemność skokową przy jednoczesnym zwiększaniu mocy. Ich konstrukcja jest coraz bardziej zwarta, a wiele elementów zintegrowanych w jednym bloku. Utrudnia to dostęp do ich wnętrza, a wszelkie czynności serwisowe wymagają używania odpowiednich urządzeń diagnostycznych i warsztatowych. Odpowiedzią na te potrzeby jest Jet Clean Tronic II – urządzenie serwisowe służące do czyszczenia układów wtrysku paliwa zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Dzięki komputerowemu systemowi pomiaru i dozowania odpowiednie preparaty – z linii LIQUI MOLY Pro-Line – zostają wprowadzone do wnętrza jednostki napędowej. W przypadku silnika benzynowego czyszczone są końcówki wtryskiwacza oraz usuwany nagar z denka tłoka i z rowków pierścieniowych. W silnikach Diesla czyszczone są układy Common Rail lub pompowtryskiwacze.
Zastosowanie:
Silnik Diesla:
- czyszczenie całego układu wtryskowego i komory spalania
- czyszczenie pompy wtryskowej,
- czyszczenie wtryskiwaczy,
- czyszczenie komory spalania.
Silnik benzynowy:
- rozpuszczanie osadów we wtryskiwaczach i „szynie” wtryskowej
- jest to automatyczny cykl czyszczący, który trwa 8 minut,
- czyszczenie całego układu wtryskowego, a także komory spalania, zaworu dolotowego – cykl ten trwa od 20 do 40 minut zależnie od stopnia zanieczyszczenia elementów układu wtryskowego, silnik pracuje na specjalnych środkach czyszczących,
- zasysanie zanieczyszczeń z siateczki wtryskiwacza – cykl automatyczny trwa 90 sekund na każde 4 wtryskiwacze,
- czyszczenie kolektora dolotowego – cykl ten trwa od 15 do 35 minut zależnie od stopnia zanieczyszczenia kolektora dolotowego, silnik w czasie trwania tego procesu pracuje na benzynie i dodatkowo przewodem podciśnieniowym do kolektora dolotowego podawany jest środek czyszczący.
Zalety stosowania czyszczenia układów wtryskowych z wykorzystaniem Jet Clean Tronic II:
- intuicyjne menu w języku polskim
- bezpieczne podłączenie eliminujące do minimum możliwość zapowietrzenia układu
- zamknięty układ czyszczący wyposażony w filtr
- bezpośrednie działanie skutkuje natychmiastowym efektem w postaci min. redukcji ilości substancji szkodliwych w spalinach
Urządzenie posiada dodatkowe złącze umożliwiające czyszczenie układów dolotowych. Co ciekawe środek myjący rozpuszcza zanieczyszczenie nie tylko w układzie paliwowym ale na wszystkich elementach będących w spektrum działania czynnika czyszczącego a więc: zaworów, denka tłoka, pierścieni tłokowych i komory spalania, przyczyniając się tym samym do zwiększenia sprawności mechanicznej silnika.(wzrost kompresji po wymyciu zanieczyszczeń blokujących pierścienie tłokowe.)
MOŻLIWOŚCI JET CLEAN TRONIC?
Silniki benzynowe:
- Program 1-czyszczenie listwy wtryskowej.
- Program 2 -czyszczenie układu wtryskowego
- Program 3-podciśnieniowe zasysanie zanieczyszczeń z sitek wtryskiwaczy
- Program 4-czyszczenie kolektora ssącego.
Silniki Diesla:
- Program 1 –czyszczenie układu wtryskowego
- Czyszczenie filtru cząstek stałych DPF/FAP
Funkcje dodatkowe:
- Filtrowanie paliwa znajdującego się w zbiorniku
- Przepompowywanie paliwa
Kiedy przeprowadzić czyszczenie?
Usługa czyszczenia powinna być wykonywana profilaktycznie przy okazji okresowego przeglądu mechanicznego lub przy okazji stwierdzenia następujących objawów:
Silniki benzynowe:
- nierównomierna pracy silnika
- dławienie podczas przyspieszania
- słabe osiągi
- nadmierne zużycie paliwa
- kopcenie
- spalania niedużych ilości oleju
- kłopoty z rozruchem
- nadmierna emisja substancji szkodliwych
Silniki Diesla:
- głośna i twarda praca
- kopcenie na czarno
- kłopoty z rozruchem
- zapchanie filtru DPF/FAP
Efekty czyszczenia zależne są od stanu silnika. W przypadku samochodów ze znacznym przebiegiem efekt finalny bywa spektakularny a w pojazdach z niewielkim przebiegiem, proces czyszczący pełni funkcję profilaktyczną.
- ograniczenie emisji substancji szkodliwych
- poprawa kultury pracy
- zmniejszenie spalania
- redukcja zużycia oleju silnikowego
- zwiększenie mocy (do wartości zbliżonych do nominalnych)
- wyrównanie kompresji w cylindrach
- zmniejszenie dawki, czasu i korekcji wtrysku w silnikach diesla